Nog ff droog oefenen - Reisverslag uit Ermelo, Nederland van Metje Vosselman - WaarBenJij.nu Nog ff droog oefenen - Reisverslag uit Ermelo, Nederland van Metje Vosselman - WaarBenJij.nu

Nog ff droog oefenen

Door: Metje Vosselman

Blijf op de hoogte en volg Metje

21 Augustus 2009 | Nederland, Ermelo

Nog ff droog oefenen…
Op dinsdag 1 september vertrek ik op mijn fietsje naar Italië. Om deze reis een goede kans van slagen te bieden, heb ik me natuurlijk flink moeten voorbereiden. Sinds een half jaar ben ik dus aan het trainen: fietstraining, fitness, afvallen(!), elke week een tocht van minstens 80 km. maken en enkele keren een paar dagen achter elkaar erop uit met de fiets. De laatste trip van 419 km. fietsen in 5 dagen heb ik er net opzitten. Het fietsen viel me mee, maar de route zoeken was wat moeilijker. Ik weet nu waarom de Limburgers zichzelf zo gastvrij vinden: je komt (door de prima bewegwijzering in Brabant) de provincie Limburg makkelijk in, maar eenmaal binnen klopt er dus niets meer van de bordjes of ontbreken ze helemaal: je komt er dus nooit weer uit! Dat heeft overigens ook z’n charme, want slapen boven een ‘kroegie’ met de foto van prins carnaval voor je neus is weer eens heel wat anders. Wat ook niet meeviel was het dagelijkse zoeken naar een slaapplaats, anderhalf uur rondsjouwen voor je een bed hebt, valt dus best tegen en kost veel energie. Al met al een leerzame voorbereiding en ik weet dus nu in ieder geval al een paar dingen waar ik rekening mee moet houden. Verder heeft mijn nageslacht mij uitgelegd hoe ik mijn weblog moet bijhouden en eventueel foto’s kan plaatsen. Als mij dit lukt, had ik een goede leraar, lukt het mij niet, dan ben ik blond……….. Jullie zullen in de komende weken dus wel merken hoe blond ik ben(hoewel de zon daar onderweg ook wel invloed op zal hebben). Ik hoop ongeveer 1 x per week een update te plaatsen met de laatste nieuwtjes en belevenissen: mis het niet, anders moet je wachten tot het boek uitkomt.
Tenslotte:
WIST U DAT…
..het mogelijk is om op de eerste dag al in Lunteren te verdwalen ..er in Brabant een bankje voor een huis stond met de tekst: ..gut mar zitte.. ..er in Limburg heel vriendelijke mensen wonen, die zomaar een paar kilometer met je mee fietsen ..er in heel Moergestel geen bed te vinden was ..er in Oirschot een Franciscaans klooster bleek te staan toen ik al in een hotel had ingecheckt ..ik overweeg om deze weblog (deels) in het Engels te schrijven i.v.m. internationale aandacht voor deze reis

  • 25 Augustus 2009 - 18:33

    Jan:

    Natuurlijk red je het naar Assisi en naar Rome enne die 40 dagen zonder kom je ook wel door.
    knuffel XXX

  • 25 Augustus 2009 - 18:37

    Kees De Wildt:

    Door en ik zullen je in elk geval volgen en als je i.v.m. je internationale aandacht wilt dat ik het in het Birmaans vertaal dan zal ik mijn best doen.
    X Kees

  • 25 Augustus 2009 - 20:34

    Cor:

    Hai Metje, wij wensen je een voorspoedige reis en zullen met interesse je tocht gaan volgen.
    Cor en Helga

  • 26 Augustus 2009 - 07:03

    Tineke En Evert:

    Hoi Metje,

    We gaan je volgen, heel veel succes en dat het een reis mag worden die zijn vruchten zal afwerpen.
    Tineke en Evert.

  • 26 Augustus 2009 - 11:39

    Henka:

    HoiMetje,
    we hebben al diverse keren over je reisplannen gesproken, en ik heb je ook al via een kaart een goede reis gewenst. Maar via dit medium is doe ik het toch nog een keer. Een heel goede en zinvolle tocht toegewenst. Ik ga je weblog volgen, want ik ben benieuwd naar je verhalen. groeten, Henka

  • 26 Augustus 2009 - 18:09

    Monique:

    Nou lieve Metje, het is bijna zover. Ik wens je een mooie reis toe die je voor de rest van je leven bij zal blijven.
    Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Ermelo

40 dagen zonder seks

Recente Reisverslagen:

15 Oktober 2009

Home sweet home

07 Oktober 2009

Rome sweet Rome

04 Oktober 2009

Assisi

02 Oktober 2009

De uitslag

24 September 2009

Venezia
Metje

Actief sinds 15 Aug. 2009
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 41926

Voorgaande reizen:

01 September 2009 - 11 Oktober 2009

40 dagen zonder seks

Landen bezocht: