Hannibal - Reisverslag uit Pettneu, Oostenrijk van Metje Vosselman - WaarBenJij.nu Hannibal - Reisverslag uit Pettneu, Oostenrijk van Metje Vosselman - WaarBenJij.nu

Hannibal

Door: Metje Vosselman

Blijf op de hoogte en volg Metje

16 September 2009 | Oostenrijk, Pettneu

Hannibal…………………maar dan zonder de olifant.
Dat betekent dus dat Metje vandaag over de Alpen is getrokken en dat heuglijke feit wil ik jullie niet onthouden. Dit gaat geen lang stukje worden, daarvoor ben ik veel te verrot, maar ik hecht er natuurlijk ook aan om het Oostenrijkse vlaggetje toe te voegen aan mijn landenkwartet en vrijdag zit ik alweer in Italië. Gisteren ben ik zo vaak de weg kwijt geweest, dat de engeltjes het druk hadden. 5 keer zat ik met de handen in het haar omdat ik niet wist waar ik was of heen moest en zowaar: 2 mannen kwamen op mij af zonder dat ik hen om hulp had gevraagd en wezen mij de juiste weg. Vannmorgen zat ik nog geen 5 meter op de fiets of een jogger meldde zich bij mij, vroeg waar ik heen wilde en legde mij uit wat de beste weg was. Dat begon dus goed. Het was dan ook een bijzondere dag vandaag. Vandaag was de eerste en de zwaarste Alpenetappe. Voor degenen die denken dat ik hierna rustig kan uitrollen tot Assisi: vrijdag komt er nog een Alpenetappe, dus ik mag nog in de herkansing. Rustig rijden en kalm beginnen zei mijn gastheer vanochtend, dus dat heb ik gedaan, elk uur rusten, wat eten en niet te hard van stapel lopen. Tot 5 km. onder de top ging dat scenario prima; daarna begon het echte werk. Over die laatste 5 km. heb ik 2 uur gedaan, maar………………………………..IK HEB HET GEHAALD!!!!!! Op eigen kracht, dus zonder olifant. Als bewijs kunnen onderstaande foto’s dienen, die door vriendelijke Oostenrijkers en Duitsers zijn gemaakt. Voor degenen die geïnteresseerd zijn in de scorelijst: de stand is 22 bananen, 32 liter water, 1063 km. tot nu toe.
Tenslotte: wist u dat………………een krant onder je trui echt helpt tegen een straffe tegenwind…………….ingehaald worden door een Ferrari op de pas echt geen pijn doet……………….een paar uur ploeteren om boven te komen wel pijn doet…………..dit een heel zware bevalling was…………het dan ook een mooi kind is…………….ik nu stop, want ik ga pitten.

  • 16 September 2009 - 19:48

    Jan:

    Ik ben ongeloofgelijk trots op mijn schat in der uppie over de ALP ga dr maar aan staan. Nu is het alleen maar dalen of nog een klein klim-metje maar daar draait ze de pedalen niet voor om.

  • 16 September 2009 - 19:58

    Dinie:

    Meteen een duwtje voor morgen-heel veel kracht maar weer en dat ook gewenst door Barbara D. zij is maand. jarig, denkt aan je, ik was bij haar. nu zien we hoe bepakt je bent--goede foto's. Daaaaaaaaaaaaaag

  • 16 September 2009 - 20:16

    Jakob:

    Ik vind het een hele prestatie dat mijn grote zus deze tocht maakt. In der eentje hannibal nadoen. Ga zo door en nog even en dan laat je die Alpen mooi achter je.
    veel succes

  • 16 September 2009 - 20:17

    Casper:

    He mam,
    top hoor, Armstrong is er niets bij. leuk ook om de eerste foto van jou, bepakt en wel, te zien.
    Succes voor de rest, vooral vrijdag, en tot krabbels!!

  • 16 September 2009 - 21:00

    Kees De Wildt:

    Mooie prestatie Metje, houd je snelheid in toom en geniet van de afdaling ik vind het een heel mooie omgeving en de wegen zijn goed. Alleen het weer voor de komende dagen is niet ideaal voor fietsers. Hoge luchtvochtigheid, af en toe regen en een temperatuur van 21 graden in de dalen.
    Het bespaart zonebrandcreme.

    X Kees en Door

  • 17 September 2009 - 05:23

    Willemien:

    hoi Metje

    het is weer geweldig wat ik lees, petje af voor jou.
    De foto met zo een bepakte fiets is het helemaal! groetjes

  • 17 September 2009 - 07:47

    Margriet:

    Hallo buuf,
    dat gezicht van jou, geweldig.
    Wij volgen je verhalen ook hoor. Wat een prestatie. Nu vrijdag nog maar dat kan je ook.

    Groetjes ook van Magchiel.

  • 17 September 2009 - 08:38

    Bert-Geke:

    Zo je eerste Alp zit er op,we geloven in je dat je Assisi binnen fiets.Het is een heel eind maar jouw iets kennende red je het zeker.Nou trapse en klimse, geniet ervan.We denken en bidden voor je.groetjes

  • 17 September 2009 - 09:44

    Rieki:

    Prachtige foto's zijn erbij.
    Vooral de laatste twee.
    Hou vol en succes maar weer.

    de buren van 50

  • 17 September 2009 - 16:38

    Edwin:

    Top, ik ben trots op je.
    Ik zal van de week lief zijn voor Jan, want die zal je ongetwijfeld missen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Pettneu

40 dagen zonder seks

Recente Reisverslagen:

15 Oktober 2009

Home sweet home

07 Oktober 2009

Rome sweet Rome

04 Oktober 2009

Assisi

02 Oktober 2009

De uitslag

24 September 2009

Venezia
Metje

Actief sinds 15 Aug. 2009
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 41919

Voorgaande reizen:

01 September 2009 - 11 Oktober 2009

40 dagen zonder seks

Landen bezocht: