Tegenwind - Reisverslag uit Düren, Duitsland van Metje Vosselman - WaarBenJij.nu Tegenwind - Reisverslag uit Düren, Duitsland van Metje Vosselman - WaarBenJij.nu

Tegenwind

Door: Metje Vosselman

Blijf op de hoogte en volg Metje

03 September 2009 | Duitsland, Düren

De eerste dagen zitten erop en wat opvalt is vooral het weer. We blijven Hollanders toch? Een goed gesprek begint met het weer.De eerste dag veel regen, de tweede dag veel wind en de derde dag veel regen én veel wind. In de hal van het hotel van vandaag hangt een spreuk van Kolping: “In STURM UND NOT WERDEN ALLE GUTEN DINGE GEBOREN” We wachten af: ik ben benieuwd!
Wat is de stand van zaken tot nu toe: regenbuien 4, veerpontjes 4, bananen 4 (’t wordt eentonig), liters water 6,5, totaal aantal gereden kilometers 258.
Wat ook leuk is: denk je op reis te zijn en vooral veel onbekenden te ontmoeten, kom je net in Arcen van het pontje af en kom je daar 2 bekenden uit Ermelo tegen, ’t is ook net onkruid, het komt overal. Net voor ik vertrok gaf mijn telefoon de geest, Jan heeft acuut een nieuwe gehaald en tot nu toe weet ik me aardig te redden met bellen en sms-sen, valt me niet tegen van mezelf. Het voelt goed dat iedereen zo meeleeft, ik voel me niet alleen. Ook jullie reacties zijn hartverwarmend, dank je wel, houden zo! Wees wel voorzichtig met wat je me toewenst: 1 van jullie wenste me o.a. milde regen; dit soort wensen heeft de onhebbelijke gewoonte om onmiddellijk uit te komen en regen (ook de Duitse) is toch vooral gewoon NAT! Gisteren sliep ik in Roermond en kwam daar zowaar de Minderbroederskerk tegen: je begrijpt, ik er naar toe. Helaas is deze kerk tegenwoordig in gebruik bij de PKN en dat betekent gesloten! Jammer. Niets ten nadele van de PKN overigens: het zijn hele aardige mensen, maar de kerken zijn door de week dicht, toch jammer.
Iemand vroeg mij om gebedspunten op de weblog te zetten voor degenen die mee willen bidden: ik heb op het moment 2 punten: dat ik de reis per dag mag bekijken en niet alle etappes elke dag op mijn nek heb en dat ik elke dag een slaapplaats mag vinden. Tot nu toe ben ik ook vooral dankbaar dat het goed gaat. Het is bijzonder om dit mee te maken en ik begin pas. Vandaag geen foto’s bij het verhaal, want ik heb er nog geen een gemaakt.
Tenslotte: de uitsmijter en deze keer in het Duits: Anne wordt vriendelijk verzocht niet te “lache” vanwege alle Fehler die ik mache, maar ik doe het toch.
Wissen sie das:…..Tessa heute Geburtstag hat…in Düren die Sonne scheint………..mein Fahrrad im moment mein beste Freund is…….ich auch darum nicht allein binn………..mein Schlafzimmer 8 Farben reich ist………..meine Nachbarn mich vermissen……….ich kein Deutsch mehr weis……darum dies dan Ende der Nachricht ist. Bis bald! Gute Nacht Freunde!

  • 03 September 2009 - 19:49

    Ria Huibers:

    Metje, wat moedig om deze reis te maken!
    Probeer ook vooral te genieten van wat je allemaal tegenkomt.
    Ik wens je Gods nabijheid toe.

  • 03 September 2009 - 20:16

    Anneke:

    Nou Metje, het weer houdt hier ook behoorlijk huis, dus kun je net zo goed onderweg zijn en iets beleven... Het waait behoorlijk en het onweert hevig dus ik ben blij dat je binnen bent. En alhoewel ik mij niet wend tot Hij die over ons allen waakt, wens ik je vanuit mijzelf van harte heerlijk droog weer,fijne matrassen, en hartverwarmende ontmoetingen! Zet'em op Metje, en blijf schrijven, leuk! Groetjes Anneke

  • 03 September 2009 - 21:23

    Harma Te Beest:

    Wat een onderneming Metje. Geweldig. Ik hoop dat de reis aan je verwachtingen gaat voldoen. Dat het weer toch wat beter gaat worden en dat alles heel goed mag gaan onderweg. Sterkte, succes en geniet van alles wat je mag meemaken onderweg. Ik blijf je verslagen zeker lezen.

  • 04 September 2009 - 06:22

    Petra:

    Hai Metje,
    Je bent in onze gedachten, altijd al natuurlijk, maar nu in het bijzonder!
    Bij iedere regenbui een mooi- weer- gebed, oké?!
    Even een dooddoener: na regen komt zonneschijn!!
    (ooit)
    Gerrit en Petra


  • 04 September 2009 - 06:23

    Anne:

    Das hört sich schon sehr gut an, weiter so!

  • 04 September 2009 - 14:29

    Thea Visser-te B.:

    Ha Metje, namens Rinus wil ik je een geweldige tijd toewensen (wij zijn net terug van vakantie, vandaar deze wat late reactie).We hopen dat het je zal brengen wat je ervan verwacht en blijven je via deze weg volgen. We zullen voor je bidden en wensen je Gods zegen en nabijheid toe.

  • 04 September 2009 - 18:02

    Bert Van Panhuis.:

    Nou Metje ik heb nog steeds bewondering voor je,dat je het in je eentje doet(of was het met z,n drieen) sorry.En eerlijk gezegd ik kan jouw duits toch aardig lezen.Succes voor de komende dagen.

  • 06 September 2009 - 12:27

    Tjitske Vd Weide:

    Hoi Metje,

    Succes, we denken aan je


  • 06 September 2009 - 19:04

    Dinie:

    Ik ga je volgen. Gisteren wandelden we de Airborn-mars. Advies: regenkleding.
    Nou, het was prachtig weer, al die 30.000 wandelaars kijken al uit naar D.V. vlg. jaar 4 september.
    Positiefje: Er vallen veel druppels naast jou, toch?
    daaaaaaag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Düren

40 dagen zonder seks

Recente Reisverslagen:

15 Oktober 2009

Home sweet home

07 Oktober 2009

Rome sweet Rome

04 Oktober 2009

Assisi

02 Oktober 2009

De uitslag

24 September 2009

Venezia
Metje

Actief sinds 15 Aug. 2009
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 41927

Voorgaande reizen:

01 September 2009 - 11 Oktober 2009

40 dagen zonder seks

Landen bezocht: