40 dagen zonder seks - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Metje Vosselman - WaarBenJij.nu 40 dagen zonder seks - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Metje Vosselman - WaarBenJij.nu

40 dagen zonder seks

Door: Metje Vosselman

Blijf op de hoogte en volg Metje

06 September 2009 | Duitsland, Berlijn

40 dagen zonder seks??
Na 4 dagen onderweg te zijn, herinner ik me pas dat ik jullieniet heb uitgelegd waarom mijn weblog deze titel draagt. Slordig, maar het valt nog goed te maken. Behalve dat deze titel een kleine knipoog naar (het programma van) Arie Boomsma is –trouwens Arie zelf is ook wel een kleine knipoog waard- heb ik deze titel vooral gekozen vanwege de symbolische betekenis: 40 dagen afzondering, 40 dagen zonder je ‘normale’ gewoontes, de dagelijkse gang van zaken, de dagelijkse (on)deugden, de regelmaat, kortom: 40 dagen zonder alles wat jenormaal wel hebt en doet. Ik had ook de titel 40 dagen in de woestijn kunnen kiezen, maar deze woordspeling past beter bij mijn aparte gevoel voor humor. (Trouwens: ook vanwege het weer zou 40 dagen in de woestijn nu zeker geen passende titel zijn). Mochten er wantrouwende lieden onder jullie zijn die denken dat deze titel niet letterlijk genomen moet worden, hen moet ik teleurstellen: wat ik deze 40 dagen ook zal beleven en meemaken; seks zal daar inderdaad niet bij zijn aangezien Jan thuis is gebleven.
Inmiddels schiet het lekker op, ik heb er in de afgelopen 5 dagen 430 km. opzitten, 8 regenbuien ondergaan , 11 liter water gedronken en 6 bananen soldaat gemaakt. Op dit moment fiets ik langs de Rijn. Dan ben je echt onderweg voor je gevoel. De route ging de eerste dagen voornamelijk over landweggetjes tussen maisvelden door, maar nu begint het meer op het echte werk te lijken. Overal kom ik wel een paar vermomde engeltjes tegen. In Koblenz was mijn route volledig onbegaanbaar door een Baustelle. Gelukkig stond daar een man met plattegronden van Koblenz. Hij was zo vriendelijk me een plattegrond te geven met een alternatieve route en legde me uit hoe ik weer op mijn route terecht kon komen. Toen ik een slaapplaats zocht in St. Goar was elk hotelletje vol. Uiteindelijk belde de baas van een hotel een ‘concullega’ op die nog een bed over bleek te hebben. Hij liep met me mee om de weg te wijzen en de gastvrouw (mevrouw Jankovic) stond me een eind verderop al op te wachten. Jacco zou zeggen: MOOI WARK! Hoe beter je om je heen kijkt, hoemeer engeltjes je ziet. Dit is trouwens wel een reis waar je beter van om je heen gaat kijken. Ik krijg meer oog voor de natuur, de mensen om me heen en voel me dicht bij God. Dus Door (en A3): je hoeft niet in het vliegtuig te stappen om dicht bij God te zijn, fietsen helpt ook. Vanmorgen, zondag, naar de kerk geweest. Weinig gelovigen aanwezig, maar wel de bisschoppelijke brief aangaande de komende verkiezingen aangehoord. Stemadvies! De lectrice had nog een mooi uitzicht in de aanbieding. Ze liep eerst met de rug naar ons toe naar voren en had een bijzonder lange rok aan. Ik dacht: lekker degelijk. Totdat ze zich omdraaide en een split aan de voorkant had zitten tot ver boven de knie. Met alle bergen hier om me heen, had ik toch niet gedacht zo’n riant uitzicht op ‘mons pubis’ te krijgen.
Tenslotte:
Wist u dat………..Kees en Door er een prachtige kleindochter bij hebben………ik in Duitsland onmiddellijk ontmaskerd wordt als Hollandse………….ik niet echt meer blij wordt van een nieuwe regenbui………..ik hoop dat jullie aan me blijven denken en voor me bidden….ik de helft van mijn toiletartikelen heb weggegooid……….ik toch te veel mee had genomen…………ik daar na een dag of 5 al achter kwam…………dit vrij vlot is……….me niets meer te binnen wil schieten………dit dus het einde van dit verslag is.

  • 06 September 2009 - 13:52

    Metje:

    Foto's plaatsen is nog niet gelukt, moet ze eerst nog kleiner maken. Wordt vervolgd.

  • 06 September 2009 - 13:52

    Jan:

    Vanaf nu krijg je geen tegenwind, veel minder regen en van veel mensen de groeten. Ze leven met ons allebei mee. Dat voelt goed.

  • 06 September 2009 - 15:16

    Metje:

    Dank zij de helpdesk (Jacco) foto's geplaatst. Ik word nog een volleerde computernerd.

  • 06 September 2009 - 17:18

    Betsie De Kort:

    Hallo Metje,
    Leuk je reisverslag te lezen. Succes en dat je maar veel vriendelijke mensen op je weg mag ontmoeten.

  • 06 September 2009 - 18:20

    Cor:

    Dat gaat goed zo Metje, ga zo door, mooie foto's ook !

  • 06 September 2009 - 18:37

    Bert.van.Panhuis:

    Heerlik om je verslag telezen ,zeker met het doel waarvoor je het doet.En om zo van God afhankelijk te mogen en willen zijn(dit geeft je kracht).Veel succes en tot de volgende keer.Liefs en Gods Zegen.

  • 06 September 2009 - 19:09

    Dinie:

    Genoten van je brief.
    Ik wens je zonneschijn.
    Dat is zonder tarief.
    En voor een fietsreis: dubbelfijn.

  • 07 September 2009 - 11:23

    Willemien:

    hoi Metje, wens je veel fietsplezier en lees graag je verhalen, succes willemien.

  • 07 September 2009 - 13:32

    Fam. Franken:

    Hoi Metje,

    Wij vinden het leuk je zo te volgen. En wat betreft het weer, dat zit volgens ons helemaal goed voor de komende dagen. Succes.

    Groetjes,

    De overbuurtjes.

  • 07 September 2009 - 17:02

    Reint En Tony :

    Hallo Metje,Geweldige ondernemimg en hopen dat je noch veel engeltjes tegen komt. Jan heeft mij ingeseind dat deze mogelijk heid bestond. Groetjes

  • 07 September 2009 - 17:09

    Arda Konings:

    Hey die Metje.
    Je gaat als een speer.
    Het moet een fantastisch gevoel geven om God zo dicht bij je te voelen.
    Geweldig. Wie goed doet, goed ontmoet. Dat blijkt wel uit je verslag.
    Je bent alweer bijna een week onderweg....:-)
    Good luck and keep up the good work.
    Liefs, Arda

  • 08 September 2009 - 11:06

    Hannie:

    Hoi Metje,

    Al een flinke afstand die je hebt afgelegd. Knap van je. Zeker met al dat slechte weer. Gelukkig wordt dat nu wat beter. Tenminste wel hier in Nederland, dus hopelijk ook bij jou. Ik wens je weer veel plezier, kracht en leerervaringen voor de komende tijd.

    Groetjes Hannie

  • 08 September 2009 - 14:27

    Cornee Heij:

    Hé Metje.

    Geweldige uitdaging. Leuk dat je het doet en ik hoop dat je je doel bereikt.
    Tot ziens en fietse...

    gr.
    Cornee heij
    (O.A.) Gemeente Harderwijk

  • 08 September 2009 - 19:37

    Monique:

    He Metje, samen met Jan op kantoor je reisschema bekeken, je gaat als een speer. Je krijgt de groetjes van Jan en Judith, ze vinden je stoer wief en genieten ook van je foto's en verhalen.

    Tot gauw,
    see you later alligator


  • 08 September 2009 - 19:59

    Anja Van Der Scheer:

    Ik heb je reisverslag gelezen. Ik vond het erg leuk. Vooral van die vermomde engeltjes die je tegenkomt. Hopelijk krijg je nu veel droog weer want je gaat nu naar het Zuiden. Veel fietsplezier en dat je mag genieten van de natuur in stilte rust en meditatie. Groetjes van Anja.

  • 08 September 2009 - 21:37

    Anke Vrijhof:

    Ha Metje,
    Leuk om je reisverslagen te lezen. We leven met je mee en kijken alweer uit naar je volgende verslag.
    Fijne tijd, goed weer en weinig tegenwind. Dat alle inspanning je ook een zekere rust en voldoening zullen geven.
    Groetjes van hier.

  • 09 September 2009 - 11:43

    Aalt Brandsen:

    Dag Metje,
    Net Jan gesproken. Hij wees mij op je website.
    Wel spannend zeg. Eeen hele onderneming. Ik wens je veel plezier en ontspanning toe op je tocht.
    Hartelijke groet,
    Aalt

  • 09 September 2009 - 16:05

    Evert En Tineke:

    hallo Metje,
    je schiet al mooi op of niet dan, we hopen dat je wat minder hemelwater zal krijgen maar ja je weet het, al het goede komt van boven. we wensen je veel succes en veel mooi weer uiteraard.
    groeten van Evert en Tineke

  • 10 September 2009 - 08:00

    Jaap Bos:

    Wat zal jij genieten van alle indrukken die je op doet. Ik kijk dagelijks of er weer nieuws is. Het ga je goed!!

  • 10 September 2009 - 17:08

    Edwin En Ingrid:

    Wow het gaat lekker zo.
    Erg leuk om foto's van je reis te zien en je verslag is erg leuk om te lezen, heel veel kracht en mooi weer gewenst.

  • 10 September 2009 - 17:08

    Edwin Zijn Bananen:

    Ook wij willen je heel veel plezier en mooi weer wensen.

  • 10 September 2009 - 18:45

    Bert.van.Panhuis:

    Zo het was alweer 4 dagen geleden,dat houdt in dat je nu een kleine 300 km verder bent.Dus nog ff doortrappen en voor dat je het weet ben je er.Kop op we weten dat je het kan,met alle respect.En je fiets niet alleen.groetjes

  • 15 September 2009 - 19:15

    Monique:

    Hoi Metje, ben je al in de wolken!!
    Vandaag heb ik in gedachten met je mee getrapt, bergje op bergje af, of het geholpen heeft?
    Knuf Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Berlijn

40 dagen zonder seks

Recente Reisverslagen:

15 Oktober 2009

Home sweet home

07 Oktober 2009

Rome sweet Rome

04 Oktober 2009

Assisi

02 Oktober 2009

De uitslag

24 September 2009

Venezia
Metje

Actief sinds 15 Aug. 2009
Verslag gelezen: 501
Totaal aantal bezoekers 41922

Voorgaande reizen:

01 September 2009 - 11 Oktober 2009

40 dagen zonder seks

Landen bezocht: