Gruss Gott - Reisverslag uit Wittenhofen, Duitsland van Metje Vosselman - WaarBenJij.nu Gruss Gott - Reisverslag uit Wittenhofen, Duitsland van Metje Vosselman - WaarBenJij.nu

Gruss Gott

Door: Metje Vosselman

Blijf op de hoogte en volg Metje

13 September 2009 | Duitsland, Wittenhofen

Op dit moment zit ik vlak bij de Oostenrijkse grens uit te rusten van een druk weekje. Veel geklommen, veel gedaald, veel gezien en weinig gebaald. (Op mijn weblog lees ik bij veel van jullie de aanmoediging om toch vooral hiervan te genieten. In het begin lukte dat maar matig, het is toch vooral gewoon keihard werken. Ook moet ik danig opletten dat ik de route niet kwijtraak, want dan zit ik met de gebakken peren: de route gaat namelijk niet over ‘normale’ wegen, maar vooral over landbouwweggetjes, onverharde fietspaden en donkere laantjes door het bos (vertel dit laatste niet aan mijn moeder). Maar het landschap is nu toch aan het veranderen, het kan mij nu niet meer ontgaan dat ik bijna in Oostenrijk zit, dus besloot ik deze week maar eens wat meer om me heen te kijken en te GENIETEN! Na een paar kilometer genieten kwam ik er achter dat ik een aanwijzing had gemist en moest 2 km. terugfietsen om de route weer op te pikken. Hm! Maar voor mijn gevoel begint het nu inderdaad ergens op te lijken, ik heb meer dan een derde van de kilometers (876 tot nu toe)en de etappes (11) achter de rug en hoewel de Alpen nog moeten komen, zit er nu toch schot in de zaak. (Jullie merken wel dat nog niet alle ongeduld eruit is). Toen ik donderdagochtend uit Tübingen vertrok en aan de volgende etappe begon, kwam ik midden in de stad de vrouw tegen die mij de vorige avond op weg naar Tübingen op sleeptouw had genomen en een hotel had gewezen. Zij zag het ook meteen en zwaaide vrolijk, net als ik. Toevallig he? Nog zo’n toevalligheidje: onderweg ergens in een Gasthof in the middle of nowhere had ik net een kop soep met brood soldaat gemaakt en wilde mijn regenkleding weer aantrekken die ik op de bank achter me had gelegd, toen ik zag wat de gastvrouw op de vensterbank had liggen. Op elke vensterbank lag, naast de onvermijdelijke bloemetjes en sierprulletjes, een keitje met een spreuk erin gegraveerd. De spreuk in het keitje achter mij luidde: Lebe deinem Traum! Toevallig he? Sommige ‘engeltjes’ onderweg zijn dus van steen. Ik heb inmiddels ook mijn eerste niet-engeltje ontmoet. Toen ik bij de plaatselijke fietsenmaker in Sigmaringen ging vragen of ik zijn werkplaats mocht gebruiken om mijn fietsje even op tehangen en door te smeren, werd hij nogal pissig en deelde mij mee dat mijn fiets geen olie nodig had. Die ‘schmutzige Ketze’ moest ik eerst maar eens schoonmaken, olie was zinloos. Ik dacht eerst nog, misschien helpt hij me wel, maar toen hij doorhad dat hij me geen dure zooi kon verkopen, keek hij me nors de werkplaats uit. Ik zei ok en vertrok. Ze zijn dus niet allemaal zo aardig als Rikkert. Vandaag, zondag, zit ik in Wittenhofen en heb een rustige zondag. Lekker slapen, lekker eten, lekker aanrommelen, fietsje schoonmaken! en doorsmeren; de gastheer van vandaag is wel behulpzaam. Ik begin steeds meer gastheren/gastvrouwen tegen te komen die wanneer ze mij zien, vragen of ik ook naar Rome ga. Als ik dan vraag hoe ze dat weten, zeggen ze dat er veel mensen zijn die dat doen, ze hebben regelmatig fietsgasten die dezelfde reis maken. Ook toevallig: dit hotel zit aan mijn route, ben je poepiezat en vraag je je de halve dag af of er hier ‘in the middle of nowhere’ wel een bed te vinden is, kom je er gewoon langs fietsen. No worries dus.( Ja Dinie, ik blijf over de grens babbelen en straks ook inderdaad in het Italiaans; je koopt maar vast een woordenboek. Een weblog dient niet alleen leuk te zijn, men moet er ook iets van kunnen leren!). Verder is het erg belangrijk om tijdig inkopen te doen om onderweg te kunnen eten. Je komt namelijk echt niet elk uur door een dorp met welvoorziene supermarkt. Dus is het waarschijnlijk ook erg toevallig dat er naast mijn hotel een grote supermarkt is die maandag om 08.00 uur open gaat……!
Dan de scorelijst tot nu toe: 25,5 liter water, 16 bananen, 876 km. en 11 etappes. Aangezien ik vergeten ben het aantal sms-jes te tellen, kan ik je de juiste score daarvan helaas niet meedelen, maar het gaat lekker!
Tenslotte: wist u dat…………….
Ik op dit moment heel erg zit te genieten van het niks doen……………..Jakob en Ria dinsdag 21 jaar getrouwd zijn………………..Jouke woensdag jarig is………………ik dan boven op de Arlbergpas hoop te zijn…………ik gisteren mijn wasje gedaan heb……………….dit hard nodig was…………ik na zoveel dagen fietsen stink als een natte hond……………..mijn hospita van gisteren dit niet ontkende toen ik het zei………..dit zeer veelbetekenend was………… Jacco en Anne een appartement hebben in Utrecht…..ik al 2 weken niet meer gekookt heb…………….ik straks vast vergeten ben hoe het moet……dit weer genoeg was voor vandaag. Tot de volgende update, arrivederci!


  • 13 September 2009 - 14:52

    Cor:

    Hai Metje, net nu ik achter de PC wat zit te vogelen komt er een mailtje van je binnen,
    meteen maar even reageren dus. Je schiet lekker op lees ik, straks lekker over die Arlbergpas, ben ik vroeger ook al eens geweest. Geniet van de uitzichten en denk aan je ademhaling op hoogte, pfpf...Sterkte Metje! ga zo door!
    Gruss Gott!


  • 13 September 2009 - 15:12

    Dinie:

    Aha, goed gesnapt, ik doe mijn best..waar een wil is; is een weg, 'k heb een W.boek, zelfs italiaans. Die wil maakt een bewonderingswaardige weg bij jou. Ds. zegt het elke zondag, dus een heleboel mensen denken aan je, neem ik aan.Daaag

  • 13 September 2009 - 15:23

    Helmich:

    Hoi Metje, met heel veel plezier lees ik jou verslagen, straks gaat het nog aanstekeljik werken en zegt Dinie,Helmich daar ga ik over 5 weken zie je mij weer.
    Weet dat we met jou meeleven en fietsen in gedachten mee, tot de volgen keer.

  • 13 September 2009 - 15:25

    Arja:

    lieve vriendin. ik blijf het proberen om te reageren. maar ik zie geen enkele reactie op het scherm verschijnen.
    ik ga je nu sms en.
    dikke kus. ar

  • 13 September 2009 - 15:27

    Arja:

    de aanhouder wint, want ik zie het nu gebeuren.
    wat een fantastische reis maak jij. Ik reis met je mee( een dikke engel achterop) je bent een wonder op wielen. Ik denk veel aan je. dikke kus arja.

  • 13 September 2009 - 15:43

    Anne:

    Lieve Metje,

    geniete van jouw report, moet lachen en toestemmen. Ja, so ist das oft in der Heimat! Denk vaak aan je, heb je ook een email gestuurd, maar ik denk je kijkt niet zo veel in jouw gmail. Nu heb je een reden... ;) anne

  • 13 September 2009 - 16:38

    Anneke:

    Haaa die Metje, jaa Eindelijk een beetje genietingen dus... sbest belangrijk want als jij in dit tempo doorfietst ben je in no time weer thuis... en de reis is toch een doel niet alleen de eindbestemming? Also endlich ein bischen ruhe in die Woche, sehr Gut! Zet ém op morgen en koop maar lekkere Brotchen want dat kunnen die Duitsers wel! Ik ga morgen even bij Jan kijken hoe hij zich er doorheen slaat...hij zal je wel missen, maar hij hoeft er niet bij te fietsen dus jij hebt mijn meeste sympathie..haha Doei Metje, fiets ze maar weer en tot lezens!

  • 13 September 2009 - 18:38

    Bert.van.Panhuis.:

    Nou lekker zo,n dagje niksen(alleen je verslag) wat we met plezier lezen.lEKKER DAT JE OOK VAN DE DINGEN OM JE HEEN KAN(EN NU GAAT GENIETEN)MET ALLE RESPECT EN BEWONDERING NOG FF DE ALPJES EN DAN SCHIET JE ALWEER OP.Nou fietse en tot de volgende keer. gr Geke- Bert

  • 13 September 2009 - 19:07

    Door:

    Hé Metje, zoals je weet ben ik wars van computers en dat soort werk dus geef ik Kees opdracht mij briefje aan je over te typen. Metje hoe gaat het met je is wel een heel flauwe inmiddels. Als ik de verslagen en reacties die Kees trouw meeneemt naar huis doorlees dan sla je je er aardig doorheen. Engeltjes op je schouder, God achter op de fiets, wie doet je wat. Iedereen vind je een kanjer (ik ook hoor) maar over Jan hoor je niemand. Hij krijgt van mij elke week een kaartje en bloemen (op het kaartje. We houden hem wat in de gaten. Trouwens, ik heb ook een engel en omdat ik dacht dat ik wel een tijdje zonder kon, heb ik hem achter je aan gestuurd. Tot nu had je immers tamelijk vlak land en geen hitsege Italianen, maar dat is straks anders. Ik hoop dat hij je bijstaat, wees er wel zuinig op, het is een hele beste en ik zie hem graag weer terug..

    Liefs DOOR, en ook namens mijn man, je weet wel die dat briefje overtypt.

  • 13 September 2009 - 19:13

    Anja V/d Scheer.:

    Hoi Metje,
    Vanmorgen in de kerk hoorde we dat je al 800 km hebt gefietst !

    Zet m op!
    We hebben ook voor je gebeden, en hopen dat je reis fijn mag verlopen.

    Hartelijke groetjes,
    Anja en Elisa.

  • 14 September 2009 - 11:13

    Fam. Franken:

    Hou vol buurvrouw!! Het is een topprestatie.

    Groetjes,

    Gerjan, Marjan, Jasmijn en Gert Jan

  • 16 September 2009 - 09:37

    Arja:

    hoi hoi.
    hoe gaat tie? na je laatste smsje. zie ik je nu in oostenrijk op een berg zitten te jodelen.
    Jammer dat Sjanet niet op je route lag, had je schnaps und speckknodel kunnen proeven....hmhmhm a.a. en vegetarisch... dus dat is het niet.
    Ik heb kontakt gehad met meneer Pulles, je weet wel die kunstenaar. Hij is een grote fan van Franciscus. Ik heb hem over jouw tocht verteld.
    misschien maakt hij wel een kunstwerk van jou.
    Tip van de dag:
    Doe goed(fietsen) en zie niet om!! liefs ar.

  • 16 September 2009 - 16:09

    Fam Vd Weide:

    Hoi Metje,

    Hou vol hoor!!!!!
    Jij bent onze Joop Zoetemelk

    Groetjes Andre,Tjitske en kids

  • 19 September 2009 - 10:37

    Jaap Bos:

    Wat ben jij een doordouwer!!! Met alle respect en de hartelijke groeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Wittenhofen

40 dagen zonder seks

Recente Reisverslagen:

15 Oktober 2009

Home sweet home

07 Oktober 2009

Rome sweet Rome

04 Oktober 2009

Assisi

02 Oktober 2009

De uitslag

24 September 2009

Venezia
Metje

Actief sinds 15 Aug. 2009
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 41921

Voorgaande reizen:

01 September 2009 - 11 Oktober 2009

40 dagen zonder seks

Landen bezocht: